Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 6 augustus 2014

Tutorial: accentjes voor mijn Project Life album.

Worden jullie het al helemaal zat, al mijn berichtjes die te maken hebben met mijn PL album?
Gisteren ben ik weer heerlijk een deel van de dag creatief bezig geweest en heb allerlei gekleurde accentjes gemaakt die ik bij mijn PL album kan gebruiken.
Ik heb ze in meerdere kleuren gemaakt zodat ik ze bijpassend aan de kleur van het papier kan gaan gebruiken.


 Als je dit ook zelf wilt maken dan ga je als volgt te werk:
  1. Met witte stempelinkt maak je een stempelafdruk van de stempel die je gebruiken wilt. Ik heb deze stempelafdruk gemaakt op wit karton dat ik nog had liggen. Je zou hiervoor ook aquarelpapier kunnen gebruiken.
  2. Strooi embossingpoeder over de nog natte afdruk en verhit dit dan met je heattool.
  3. Kleur de stempelafdruk in met distress stains, aquarelverf of wasco op waterbasis. Distress stains zijn ook goed met water te verdunnen. Ik vond het handig om een beetje inkt op mijn craftsheet te doen en daar vandaan met de kwast de inkt te pakken, dan kun je de hoeveelheid inkt (en water) beter doseren. Zo heb ik het ook gedaan met de wasco. Ik heb wat met het krijtje op mijn craftsheet gekrast en dit met water vermengd en vervolgens aangebracht op de stempelafdruk.
  4. Tijdens het inkleuren ben ik gewoon over de stempelafdruk heen gegaan. Als alle inkt en verf droog is, haal je met een stukje keukenpapier de verf die over de stempelafdruk zelf gekomen is, er weer af, Zo blijft je stempelafdruk mooi wit. Je kunt dit ook met een billendoekje doen, maar dan moet je dit erg voorzichtig doen omdat je anders de verf/inkt (die op waterbasis is) weer weg veegt.
  5.  Als je het leuk vind kun je hier en daar nog met zwarte inkt een stempel toevoegen, 
  6. En als laatste knip, snijd, scheur of pons je  de stempelafdruk uit.
Ik ben benieuwd of ik jullie heb kunnen inspireren om nu ook zelf hiermee aan de slag te gaan.
Veel plezier en suc6 als je dit zelf ook gaat doen!


Geen opmerkingen: